duminică, 19 iulie 2015

Prăjitură rusească Medovik


   Astăzi vă ispitesc cu un desert rusesc numit Medovik, foarte ușor de preparat și extrem de gustos. V-am mai povestit eu că îmi place să petrec timpul în bucătărie, iar caietele mele sunt pline de rețete de prăjituri apetisante. Rețeta de prăjitură Medovik am găsit-o AICI, de pe blogul meu culinar favorit, pe care îl urmăresc cu mult drag. Am pregătit câteva prăjituri urmând indicațiile de pe acest blog și toate mi-au ieșit impecabil.

   Medovik este o prăjitură ce se prepară foarte simplu, doar că trebuie să aveți puțină răbdare cu coptul foilor. Puteți face câte doriți; rețeta inițială este pentru 5 foi mari cât tava de aragaz, însă eu am urmat sfaturile blogeriței și am făcut 8 foi, de dimensiuni un pic mai mici. Arată mult mai bine cu mai multe straturi, însă gustul este același, evident! Prăjitura este foarte apectuoasă și sățioasă, așa că veți primi laude dacă alegeți să serviți cuiva acest desert.

  Foi:
- 3 ouă
- 1 cană zahăr
- 3 linguri miere
- 3 lingurini margarină moale
- 2 lingurițe bicarbonat de sodiu
- făină cât cuprinde

  Se pun ouăle și zahărul pe foc la bain-marie, sub baie de aburi și se amestecă continuu până își dublează volumul. Separat, într-un castron, se topește margarina și mierea, iar acest amestec se toarnă peste ouăle aflate încă pe foc. Se amestecă, apoi se adaugă bicarbonatul de sodiu.
  Se ia de pe foc și se pune făina, cât amestecul este cald. Se adaugă făina cu grijă, până se obține un aluat moale și lipicios, care se acoperă cu folie și se lasă la răcit, pentru că astfel se va întări. Când începe prelucrarea aluatului, se mai adaugă făină, la nevoie. Se împarte aluatul în părți egale, în funcție de câte foi vreți să faceți; eu am făcut 8 foi.
   Fiecare bucată de aluat se întinde direct pe hârtie de copt, într-o foaie foarte subțire. Întindeți cât puteți de subțire foaia, pentru că va crește la copt. Se coace fiecare foaie pe fundul tăvii, la 180 grade, timp de aprox.5 min, până devine ușor aurie. Foile se coc rapid, pentru că sunt foarte subțiri. Se lasă la răcit, una peste cealaltă, fără a desprinde hârtia.

  Crema:
 - 1,5 l smântână cu minim 20% grăsime
- 2 căni zahăr

   Se amestecă cu grijă cele două ingrediente, foarte ușor. Nu bateți tare, pentru că smântâna se va subția și va deveni prea lichidă. Zahărul nu trebuie să fie dizolvat, doar distribuit cât de cât uniform. Se dă la frigider până se coc foile, ca să se întărească puțin (stați fără grijă, smântâna moale, așa cum este cumpărată, va înmuia perfect foile)

   Asamblăm prăjitura, punând o foaie, un strat de cremă și tot așa, pentru ca ultima să fie o foaie de aluat. Acoperim prăjitura cu folie, așezăm un fund de lemn deasupra și o dăm la frigider peste noapte. Eu am tăiat-o după vreo 4 ore, fiind pofta prea mare, și a fost gata, dar mai bine așteptați până a doua zi.

   Se servește cu...multă poftă! :)






4 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...